Ziinga

tisdag 26 januari 2010

Livsglädjens talesman

För en liten stund sedan klickade jag in mig på SVD och direkt mötte mig bilden av Lasse Gustavson.

Det högg till i mig.
Lasse är nämligen en av mitt livs största inspirationskällor när det handlar om hur jag vill vara som människa.

Jag såg honom för första gången på TV i slutet på 80-talet (eller kanske början på 90) när han intervjuades av Staffan Heimersson.
Jag grät och skrattade om vartannat under hela intervjun. Vilken människa! Vilken livsglädje!

Efter det inslaget var jag inte riktigt samma Joacim längre. Det har aldrig släppt taget om mig helt.

Läs om hans öde. Läs om hur han reser sig ur askan och hittar sin mening med livet.

Jag såg bilden på honom i SVD och allt sköljde över mig igen.
Om jag bara har ett uns av din ödmjukhet, mognad och livsbejakande, så är jag en lyckligt lottad man.

Tack Lasse!




4 kommentarer:

  1. Det är en man som verkligen sprider livsglädje och en källa till inspiration för oss alla!

    SvaraRadera
  2. Håller med fullständigt. Jag har också lyssnat på honom och jag önskar att jag vore mer lik honom vad gäller inställning och energi!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag hittade precis din blogg på nätet. Tänkte bara tipsa om siten www.jobinside.se

    Alla som bor i Oskarshamnsområdet kan nu rösta fram den bästa arbetsgivaren i Oskarshamn. Det är till för alla som har eller har haft ett jobb och vill skriva något om arbetsgivaren. Det finns också en grupp på Facebook som heter "Rösta på den bästa arbetsgivaren i Oskarshamn". Gå gärna med i den och bjud in dina vänner.

    Tack för en kul blogg!

    Joachim

    SvaraRadera
  4. Ja, han är fantastisk! Världen behöver fler som honom.

    SvaraRadera