Ziinga

fredag 5 mars 2010

Nostalgia Youtubiana del 2

Herreminje, den här hade jag nästan glömt bort!

Kreativiteten och fantasin hos dessa pojkar framstår fortfarande (över 30 år senare) som fullkomligt makalös.

Nå, nu är det dags att åter lyfta fram denna ljuvliga pärla i ljuset och jag skulle vilja dedikera klippet till den gode Lindberg, som i sin läsvärda blogg Min Svartvita Värld alltid står redo att leverera en besk sanning till oss alla.

Jag råkar nämligen veta att han delar min fäbless för dessa komiska genier (eller galningar, välj själva).

Så, käre Lindberg, this one's for you (and it's longing for the fjords)!

6 kommentarer:

  1. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA
    Älskar Monty Python!!

    SvaraRadera
  2. Tack för nostalgitrippen. Det var längesedan jag såg denna. Helt underbart!

    SvaraRadera
  3. Mike:
    Vem gör inte det? :)


    Wildhearts:
    Det var så lite så:)
    Välkommen förresten!

    SvaraRadera
  4. Tack och bock!
    Det har tyvärr inte blivit så många inlägg den senaste tiden men jag ska försöka göra bot.Med "The fish slapping dance" färsk på näthinnan kommer jag dock först ge mig ut på youtube för att hitta "How to defend yourself against an attacker with fresh fruit".
    Än en gång; tack!

    SvaraRadera
  5. Lindberg:
    Väl bekomme!
    Det skadar aldrig att plantera ut Monty-sketcher då och då i lagom portioner, vi pratar ju god gärning i kulturens tjänst här :)

    SvaraRadera
  6. Visst är det så. Fast jag måste säga att jag saknar dina limerickar lite.

    SvaraRadera