Ziinga

lördag 20 mars 2010

Reklam


-REA PÅ RUSTAAAAA!!

4 kommentarer:

  1. Härligt och se att du åter anmält dig för bloggtjänstgöring, har markt det tydligt nu, med dina två kommentarer hos mig!
    Säger bara en sak! Jag blir glad!
    Frukosten tar vi självklart senare det är ett måste! Antingen det blir i inloppet till Stockholm eller någonstans i underabara Kalmarsund!
    När du skriver limerick så händer det "obehagliga" saker i mig, ja, de är blandat med "vällustrysnigar" också, hade en period nder skoltiden då jag var helt fixerad, min omgivning vill bokstavligen kväva mig! (ler)
    Allt började ju med Hasse Alfredsson eller om det var Tage Danielsson bok med lierickar, eller det kanske rentav var deras gemensama? Kanske du har koll?

    En lat man ifrån Magelungen
    han satt på en sten bort i dungen
    Han kved: -Åh, jag dör!
    Så jag fråga: -Varför?
    -Det gör ont, för jag sitter på pungen!

    En ung vacker dam ifrån Ören
    sjöng med uti operakören
    en idé plötsligt fick -
    utan trosor hon gick!
    Nu är hon gift med sufflören.


    Det satt sju blinda bögar i Laos,
    i ett badkar och skrek: -Kom och ta oss!
    När en elak kamrat,
    hällde lunchkorv i spat,
    utbröt slagsmål, på gränsen till kaos.

    Ja, som du ser så finns det ingen hejp på eländet! (ler)
    Men kul är det, fast din hos mig var bäst!

    Idag så ska jag ut och "lufta Tanten" det har varit så djäkla isigt här utanför Stockholm så hon har inte kunnat gå ordentligt ute på två veckor!
    Jag frågade lite gulligt om vi skulle hitta på något kul!
    Svaret kom blixtsnabbt.
    -Jag behöver köpa nya behåar! Dottern hakade på och skrek -Jag hänger med! Jaha, så kul blev denna Lördag, visserligen underbart att få vara i mi Tjejers närhet, men jag har varit med förr och BH-rundan inkluderar 5 olika butiker som man går fram och tillbaka till!
    Har boostat med en massa extra socker ikaffet så jag ska nog klara av det! Får jag bestämma så ska fasiken en av BH-arna vara gul, nu när det snart är Påsk!
    Ja, nu är jag och kanske även du ute på "hal is" snacka behåar kan vara farligt, vår underbara kvinnliga bloggväner ser ju vad vi skriver! (ler)
    Ha det bäst! Var som vanligt rädd om dig och de dina!
    Trevlig helg och kram ifrån Peter!
    PS: Jag har ju raderat min blogglista, men den ska uppdateras, blev lite förändringar, hade två kärringar som inte gillade mitt "savande träd" så de bad att få bli bortplockade! (ler)
    Säger bara en sak, mitt "Savande träd" var bara "Julafton" i jämfört med de inlägg som min Kära Hustru har förbjudit mig att lägga ut på bloggen! Hon vill inte att det ska se ut som hon är gift med en "snuskgubbe"!
    Kvinnor är konstiga, jag vet med bestämdhet att hn gifte sig med mig just för att jag är en "snuskgubbe"! Fast okej, då var jag 25 nu är jag 46, då får man skärpa till sig och börja samla på frimärken istället! Hmmm.....som sagt en liten fundering bara..hm!

    SvaraRadera
  2. Ursäkta att stavningen är som den är, sitter i köket och skriver på min Dotters minilap, helt omöjligt att både se och skriva på!
    Men hon är nöjd och det är ju huvudsaken! (ler)
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha...
    Vad får du allt i från =D

    SvaraRadera
  4. :-) *fniss* och så GAAAPskratt!

    Kram!

    SvaraRadera