Ziinga

onsdag 9 september 2009

Svinig pappa?

Jaha, nu börjar det snörvla till sig i näsan...sjuka Alfahannar är ingen vacker syn.

Då och då tar jag mig en titt i spegeln, men ännu har ingen grisknorr blivit synlig i akterpartiet. Barnens samtalsämnen den senaste tiden kretsar kring 2 saker: Svininfluensan och Idol.

Jag vet ärligt talat inte vilket som är värst...

Skulle jag nämna för dem att jag börjar bli förkyld kommer de skrikande springa runt i blind panik. Fast å andra sidan slipper jag ju då för en stund höra om alla talanglösa ärkenötter som prövar lyckan i Bagge-land.

Via SMS, MSN och FB har döttrarna full koll på vem som antas ligga döende i influensan just nu (jag gissar att ett av kriterierna är att personen i fråga inte varit inloggad på 5 minuter). Det stinker panikvarning lång väg.

Påminner mig om hur döttrarna betedde sig för ca ett år sedan, ni minns kanske hur forskare i Schweiz skulle sparka igång världens största partikelaccelerator. Dagarna innan skrev tidningarna om att det fanns en uppenbar risk för att experimentet skulle kunna skapa ett svart hål som skulle sluka jorden snabbare än en gris blinkar.



"Grabbar, jag vet ett svinbra ställe att böka på! (blink) Men hallå! Vart tog alla vägen?"

Jag hade 3 hysteriska barn (dock inte Ella, hon tittade på Svampbob Fyrkant och åt en banan), som stod i kö vid datorn för att ta farväl av alla sina vänner. De grät och skrek att de aldrig mer skulle få äta en Big Mac eller spela the Sims.

Det krävdes höjd röst och ett antal väl valda svordomar ackompanjerade av effektfulla stampningar i golvet innan jag lyckades lugna ner dem.

Tack för det, masspsykosmedia!

Jag kanske ska vänta till alla flickor somnat, sen tänder jag lampan och vrålar att jag fått svininfluensan och så grymtar jag lite på slutet...Vem vet, chockfostran kan ju bli en ny trend? ;)

Kan slutligen inte undhålla er den fantastiska nyheten att Åhléns, alla kvinnors beskyddare, tagit fram ett något tuffare alternativ till pepparsprayen.

Bilden är hämtad från ständiga glädjekällan Avigsidan

För övrigt anser jag att Sveriges insats ikväll förtjänar ris...a lá Malta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar