Ziinga

torsdag 22 oktober 2009

Jag får kramp....

I min jakt efter flera Mondegreens (felhörda låttexter) snubblade jag över följande 2 på Youtube.

Jag skrattade så jag höll på att kräkas på katten!

Måste dela med mig:
Först ut är U2 med Sunday Bloody Sunday. Det är på sin plats att varna de lyssnare som avgudar denna låt, kanske ska ni låta bli att lyssna nu eftersom den aldrig kommer bli sig lik igen!

De irländska pojkarna har lärt sig skånska, hör själva:

Exempel 2 är hämtad ifrån Sveriges största sida för felhörda texter, Saltmannen (mycket väl värd ett besök, jag har lagt upp länken bland favoriterna).

Denna gång handlar det om låten FF av Kent:

Såna här feltolkningar måste vara bland det roligaste som finns. Om ett skratt förlänger livet kommer jag bli dubbelt så gammal som de yogurt-pimplande japanerna.

Om jag inte skrattar ihjäl mig förstås :)

2 kommentarer:

  1. kan man garva mer!
    Jisses!
    Det e bra lyssnat det där!

    SvaraRadera
  2. Hana:
    Nej, detta ämne måste vara något av det roligaste som finns!

    Jag har själv alltid hört fel på Kents låt (tycker överhuvudtaget det är svårt att höra texterna på deras låtar). Jag har alltid trott att de sjunger "När månen ser på".

    Jaja, även solen har fläckar...;)

    SvaraRadera