Ziinga

tisdag 12 oktober 2010

Spännande alternativ till flyttbuss...

Annons från en lokal biluthyrningsfirma:

Hmm, den här släppkärran...är det engångs, månne?
Jag har ju samlat ihop en rejäl hög med skräp efter flytten, kanske släppkärran vore ett alternativ för mig? Jag ser framför mig hur jag fyller den med allsköns bråte, kopplar på den på dragkroken, kör en liten runda genom samhället och vips, rätt som det är då jag tittar i backspegeln så är både den och skräpet borta. Hur smidigt som helst!
Jag vill ha en släppkärra! 

3 kommentarer:

  1. Helt underbara inlägg som vanligt...läser ikapp det jag missat sedan jag "slutade blogga"....hm....för tre dagar sedan!
    Uppriktigt när jag ser min award så förstår jag varför jag bloggar....samtidigt så känner jag mig som ett "svin" som under två års tid "bara struntat i de 30 tal olika awarderna jag fått av mina vänner!
    Nu tänker jag kollektift be om ursäkt för min nochalans....eller som det även heter...När fan blir gammal så blir han religös....jag blir självklart glad och rörd över din award.....och sätter självklart med att blogga igen...omedelbums..................
    För att citera en annan känd smålänning..hm...med viss modifikation...."Du och jag Joacim..tro jag det!"
    För bloggen i tiden alltså eller vad Ers Majestät skulle skrivit om han inte var dyslektiker...
    Måste jag också skriva tre saker....det skulle se ut som om jag härmade dig!
    Ha en fin fortsat vecka!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Hoppas den inte släpper från dragkroken bara... :-P

    SvaraRadera
  3. Haha. Fan vad taskig du är. :-)

    SvaraRadera