Ziinga

tisdag 1 december 2009

Fulsnyggt?

Betrakta ordet "fulsnygg"

Här följer fortsättningen på det andlöst spännande inlägget om senaste loppisen i folkets park.

Så kom ett parant fruntimmer med en kasse-bärande passgångare i släptåg (hennes man alltså). Hon gick med målmedvetna steg fram till vårt bord och pekade på det mest patetiska försök till hemmagjord bordsdekoration jag någonsin sett. Det skulle föreställa en gran, men det rörde sig om ett antal konstsnöbeströdda pinnar som tvinnats runt en stång på det mest obscena vis. Man kunde tro att konstnären bundit pinnar med ena handen och samtidigt slagits med ett vildsvin med den andra. Jag minns inte ens hur vi kommit över den, men antagligen var jag drogad eller sövd vid tillfället.

-Den här! skrek damen, Den vill jag ha! Den är så jävla ful så den är snygg! Precis som min man brukar säga om mig, HA HA HA HA HA HAAA!

Den hittills passive bäraren glodde indignerat på hennes nacke. Sedan himlade han med ögonen, lutade sig fram mot bordet och väste mellan sammanbitna tänder;
-Nu för tiden säger jag enbart första halvan av meningen!

Damen vände sig med smalnande ögon mot sin upproriske bärträl, och för ett ögonblick fruktade jag att hon skulle bita huvudet av honom....men istället kom ett rungande skratt;
-AHAAAHAAAHAAHAHAHA!
Om arsenik kunnat skratta, hade det antagligen låtit på samma sätt.

Hon betalade för det obscena gran-kadavret och placerade den (onödigt hårt, tyckte jag) i makens armhåla, och så stormade hon vidare.

Vem behöver gå på bio när man på en loppis kan bli åskådare till fullfjädrade Lars Norén-pjäser med inslag av buskis?

Norén......Kungen av buskis!





Fulsnygg, ja..
Om jag bild-googlar ordet får jag bl.a följande förslag;



Tja, jag vet inte....personligen är jag svag för teak och skinn, och dessutom tycker jag Caroline är busigt snygg (samtidigt som hon påminner om ett John Bauer-troll).
Vad tycker ni är fulsnyggt?

2 kommentarer:

  1. Rothstens hund!!! Där har du nåt som är så fult så det är snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Engelska bulldogar står högst på den listan! Ursöta men gräsligt fula EGENTLIGEN... :-D

    SvaraRadera