Ziinga

fredag 4 december 2009

Vad hette tigerfan nu igen??

Tidigare denna kväll utspelade sig följande konversation vid matbordet.

Ella: -VAD HETER DEN DÄR DUMMA TIGERN I DJUNGELN NU IGEN??

Jag, Monique, Emelie, Matilda: -Va?

Ella: -JA, DEN DÄR DUMMA TIGERN, NI VET...I FILMEN!!

Jag, Monique, Emelie, Matilda: -Va?

Ella: -NU KOMMER JAG IHÅG!! SURIKAT!!

Monique: -Nej, det är ju Timon.

Ella: -TIMON ÄR VÄL INGEN TIGER?

Jag, Monique, Emelie, Matilda: -Nää.

Vid det här laget inträdde en viss förvirring runt bordet..

Ella: -NEJ, JAG MENAR SURIKAT!! HAN SOM ÄR DUM MOT MUGGLI!!

Jag, Monique, Emelie, Matilda: -Muggli?

Ella (märkbart irriterad på våra tröga sinnen): -JAAA, MUGGLI!! SURIKAAAAAT!!

Tystnad....

Ella: -VÄNTA LITE HÄR NU....HAN HETTE JU PELLE KHAN!!

Jag, Monique, Emelie, Matilda: -Pelikan?

Och så fortsatte det.

En kvart senare stod det klart att vi hela tiden talat om Shere Khan och Mowgli i Djungelboken.


Pelle Khan....:)


Pelle Khan. Djungelns tyrann.

6 kommentarer:

  1. Herregud, vad åt ni egentligen?

    SvaraRadera
  2. Utvidga fantasin. Den där hade jag (konstigt nog) tagit på första meningen! ;-)

    SvaraRadera
  3. Funderar ett tag på om det är slut mellan oss redan? Gillade våra försök till fester, men det är väl dax att försöka sig på Onsdagsröj igen, men då får det bli efter denna hektiska Månad! Men så läser jag i din blogg och upptäcker att du nu troligen har alla "fragglarna" hemma på en gång och då inser jag självfallet att du inte har tid att kommentera så mycket, har ju själv inte varit så bra på det den sista tiden, men det beror på 10 timmars arbetsdagar!
    Mår skit idag, i Torsdags så "tvingade" min Fru mig att ta influensasprutan, ja du vet den mot "grisköret", kändes bra första natten, men igår så slog hela biverkningslistan till emot mig. Nu kommmer det säkert nog klog kvinna och pratar om oss pjoskiga män, men då känner "hon" inte mig, här är det fanimig inget pjosk.
    Men dessa biverkningar är inget att leka med, muskelstelhet i hela ländryggen ner i benen så jag har svårt att gå, frossa och hög feber, illamående och yrsel, vilken djävla tur att jag inte betalat för skiten dessutom....hmmm...okej då via skattsedeln. Nu är jag ju specialsit på droger, har ju tagit hand om min "Lilla Fru" i snart 16 år så jag vet vad som hjälper mot vad, vissa preparat är ju bara till för en viss person, men om jag "lånar" ett litet piller så blir ingen ledsen!
    Nu har jag dessutom satt lite "dropp" på mig själv, en lite glukos ska nog få mig riktig pigg till ikväll, för idag är det dagen "D", julbord på Mälardrottnigen i goda vänners lag, några rejäla nubbar på det så ska nog kvällen vara räddad!
    Fast egentligen så undrar jag om man ska skriva som jag gör nu, kan ju verka som man är en komplett galning och tung missbrukare, men icke sa nicke! Jag är en helt solklar renlevnads man, men undantag i livet måste man ge sig själv, annars är man just det jag nämnde, en psykopat!
    Det här med att "sätta dropp" på sig själv är en fin "tradition" som jag lärde mig under mina år i sjukvårdssvängen, att göra det på sig själv är inte olagligt då det inte är en olaglig sybstans, men gör man det på andra så går det under "kvacksalverilagen". Så om vi träffas i framtiden och "partajar Joacim så får du sätta droppkanylen på dig själv om du blir bakis, droppåsenbjuder jag på (ler). Glukos åt folket!
    Nu blev det långt igen, men dina fantastiska inlägg gör mig glad och framkallar mina bästa sidor!
    Det här med djungelboken, det finns vissa visdoms ord i den bl a "Försök inte nå det du inte når" Baloos bästa tycker jag, jag har gjort om det sedan många år då jag drabbas då och då av samma som som Ni, att man inte riktigt minns alltså "Försök inte minnans det du inte minns"!
    Som sagt Joacim var inte orolig för mig, jag "Mårfint" och kommer jag ihåg så ska jag dokumentar Julbordet ikväll, det kommer att bli stökigt, jag vet, personalen är inte alltid så trevliga när jag och Lilla Frun ska ut på stan med hennes "specialstol", ibland går det perfekt, ibland möter jag på någon dum fan som krånglar, vi får se hur det går, ska dokumentera!
    Ha nu en fin Helg och hälsa din Kvinna att jag saknar hennes kommentarer också!
    Som sagt ha det gott!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Fredrik:

    Ja, jo hon är en klockren liten brud;)

    Lilla Blå:

    Vi åt en stuvning som bland annat innehöll resultatet av en tävling vi genomförde tidigare under hösten, nämligen "Hitta den färggladaste svampen".
    Men det kan väl inte ha något med detta att göra??


    Västergötskan:

    Så här på rak arm känner jag knappast till någon med mer utvidgad fantasi än jag, problemet är att min fantasi är utvidgad åt fel håll...;)


    Oumberligating:

    Här har inte gjorts slut, må du tro!
    Men precis som du säger, just nu räcker tiden bara till små fisinlägg ungefär varannan dag på sin höjd.
    Hys förtröstan, min ordrike vän, snart är vi tillbaka i god stil igen.
    Kram på dig!
    P.S
    Jag ska skälla ut den eländiga frisiskan för att hon inte kommenterar mer:)

    SvaraRadera