Ziinga

lördag 6 februari 2010

Isbrytaren Lundgren närmar sig!


Har fortfarande svårt att smälta att den gamle B-filmsestradören Dolph Lundgren axlat rollen som en av melodifestivalvärdarna.

Men detta faktum har tvivelsutan väckt min nyfikenhet, och jag kommer för första gången på flera år att frivilligt bänka mig framför tjock-TV'n för att åse spektaklet.

Jag har förstått att han bl.a ska utföra bålrullningar á la The King och även krossa is...innebär detta att han ska jobba i baren, tror ni?

Tja, varför inte? Bartender och utkastare i en och samma person, den kostnadseffektiviteten skulle väl tilltala vilken krogägare som helst?

Succé eller kalkon gott folk, det finns nog inga mellanting här. Själv håller jag på min gamle filmidol, förstår ni.

Ett otal växter och garderobsdörrar i min ungdoms sovrum har fått utstå att jag skrikit "-I must break you!!" och sedan misshandlat dem å det grövsta.

Det var Dolphs fel, mamma, det måste du förstå. Man kan inte ställa in en benjaminfikus hos en videofilmsberoende tonåring och tro att den kommer överleva. Den hade ont i sinnet, men Dolph och jag fixade allt till det bästa!

-Ursäkta, men vad tycker du om att Dolph Lundgren är värd för Melodifestivalen?

-Grymt.

7 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det kommer att bli så bra det här med Dolph... Ska kolla i alla fall och om JAG skäms å hans vägnar så blir det till att kolla på något annat eller så håller jag för öronen för han är ju onekligen nått för medelålders tantögon att dregla över ;)

    SvaraRadera
  2. För första gången på jag vet inte när tänker jag åtminstone kika litegrann. Just för att kolla Dolphen :-). Kan bli precis hur bra som helst! Eller inte. Spännande!

    SvaraRadera
  3. Tja, hans tönterier i machostil gick ju onekligen hem, men allt annat var så pinsamt dåligt att jag mår illa...är jag på väg att bli gammal och knarrig, tror ni?

    SvaraRadera
  4. Ja, det tror jag. Allt var ju såååå bra! *ironi* Gillade Pain of Salvation, go ballad men inget festivalämne, va?
    Programledarna kommer nog att ta sig men det får de göra utan min medverkan, tror jag. Skulle kanske kunna ta liiite på nån, förresten ;-D

    SvaraRadera
  5. Ahh, ett tag fick jag för mig att det var grisen på bilden ovan som hette Dolph. Jag är nog lite dum.

    SvaraRadera
  6. Inte alls, käre Motvalls.

    Ibland är det jag som skapar långsökta associationer med bilderna:)

    SvaraRadera
  7. Låter som ren tur att jag var i Värmland och vägrade kolla på tv under helgen... :-D

    SvaraRadera