Ziinga

lördag 7 november 2009

Vampyr? Nja, men hon suger definitivt.

Jaha, Suzie Park i England har kommit på en briljant snilleblixt: Meningen med livet är att vara odöd.

Hon är numera vampyr på halvtid, den andra halvan arbetar hon som volontär med barn. Hur frivilligt det är för barnen att vara med henne framgår inte, men om man har 2 vässade tänder och dubbelt så många skruvar lösa kan man fundera över lämpligheten.

Inte kan man ha henne på sjukhus heller. De skulle ständigt få leta efter henne och varje gång hitta henne snarkande i en städskrubb, omgiven av tomma blodtransfusionspåsar, med trind mage och ett lyckligt leende på läpparna.

I hennes och hennes stolpskott till mans hem kan man förstås ana att både vitlök och plåster är förbjudet.

Herreminje.....

Men å andra sidan, jag blir också en annan när skymningen faller på.

Då förvandlas jag till Kapten Mysbyxa, och jag ägnar hela kvällen åt att dansa Pulp Fiction-dansen och skråla Barry White-hits. Jag tror inte mina barn tagit skada av det, men de vill alltid att jag släpper av dem på minst 1 kilometers avstånd ifrån skolan;)

Ja du gamle Bela Lugosi, det går utför med vampyrerna!



Expressen

1 kommentar:

  1. Va? Finns det någon som inte blir kapten/Fru mysbyxa på kvällarna?! :-O

    Trodde att det var en sjukdom mer utspridd än svininfluensan? ;-)

    SvaraRadera