Ziinga

fredag 6 mars 2009

Återseendets kakafoni

Barnen är komna! Kaoset är tillbaka! Ordningen återställd?

Monique och jag gör ett tappert försök att laga tacopaj, vilket inte är så enkelt som det låter eftersom vi blir pepprade med frågor som alltid får oss att tappa koncentrationen på maten....och då är ändå tacopaj en rätt som inte kräver speciellt mycket koncentration.

Ella (dotter nr 4) blir plötsligt upprörd och proklamerar högt att man inte får kalla en känguru för en "fet råtta", för då blir den arg. Sedan berättar hon att hon haft feber i veckan.
-Hur mycket feber hade du då? frågar jag.
-Ungefär halv sex! blir svaret. Sen blir hon upptagen av något annat viktigt och springer iväg.

Matilda (dotter nr 3) är mycket intresserad av det faktum att pappa skriver blogg, men tycker att hennes namn nämns för lite. Så det kompenserar jag här och nu; Matilda, Matilda, Matilda. Så där ja.

Det enda inlägget Sara (dotter nr 2) har i debatten är; -Är maten klar snart, jag svälter!
-Ja, hjälper du till går det ännu fortare! svarar jag, men innan jag avslutat meningen är även hon borta som i ett trollslag.

Dock är det lätt att hantera alla dessa ordlaviner på återföreningskvällen, alla är glada att se varandra och det ena pusskalaset avlöser det andra.

Imorgon väntar tidig uppgång och så ska vi ha ett bord på loppis i Folkets Park. Det är inte första gången vi gör detta och en sak kan jag lova er, kära läsare: Dessa tillfällen ger rent fenomenala blogguppslag. Världen är full av skumma, roliga och knäppa människor, och de allra flesta av dessa har en tendens att stråla samman på en loppis. Jag törs utlova ett spännande inlägg imorgon...


För övrigt anser jag att Lidls bananer har en livstid på ca 6 timmar från det att man lämnat affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar