Ziinga

söndag 9 maj 2010

Avslutning i kyrkokören

Idag följde jag med den lilla mistluren till barnkörens avslutning i församlingshemmet. Eftersom det dessutom var söndag fick vi oss alla via den obligatoriska gudstjänsten ett antal väl valda ord till livs.

Jag vet inte. Jag känner mig bortom all hjälp, hedningen i mig har för stort inflytande.

Dock kom kameran väl till pass. När det sista utdragna "Ameeeeen" hade tonat ut (jag kan inte skriva ordet "amen" utan att se mina segtrötta tonåringar till döttrar framför mig....-Amen Pappa, lägg ner! och dylikt...) så förvandlades hela kyrksalen (på några ynka sekunder) till korvstånd, fiskdamm, ansiktsmåleri och ballongblåseri! Fantastiskt!

Jag förevigade några ögonblick:

Måhända fångade jag den oheliga treenigheten: Konstnären, konstverket och konstkritikern.




Den lilla mistluren. "Spiderfjäril" kallade hon resultatet. Jojo, en ny sorts fjäril var det allt, och luktade korv gjorde den också...

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara upplysa dig om följande:
    http://www.facebook.com/event.php?eid=119201568104743&index=1

    Hoppas du överlevt helgen!

    SvaraRadera
  2. Trevliga bilder - särskilt den första, samt dess bildtext. Barn är i princip alltid härliga att försöka få på foto... :)

    Apropå ungar... texten till ordverifieringen utgörs av "sychingl"... är det månne en framtida variant av "slyngel"???

    SvaraRadera
  3. Lindberg:
    Det är ju fantastiska nyheter!
    Bättre dag att fira kan jag inte tänka mig:)

    RoSt:
    Jo, de är roliga de små.

    Sychingl?
    Hmm, jag tycker det låter som en gravt alkoholiserad, ensamstående textilfantast som just hittat på en titel till sig själv ;)

    SvaraRadera
  4. Ännu en som fått sig andlig spis idag. Här var det UV-invigning och jag var den enda som satt ned när de skulle göra raketen för att visa att Tron är lösningen på allt... Eller så, jag satt mest och glodde ut i nån annan värld. Utom när jag tittade på min guldlockiga lilla ängel, förstås :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt ... man kaaan njuta av en gudstjänst på många sätt ... även som hedning.

    Underbara bilder. Underbara!

    Bara såna bilder och det dom visar kan ju göra en annan "religiös".

    Kram!

    SvaraRadera