Ziinga

lördag 8 maj 2010

Minns ni denna pärla?

Alfalfa, Darla, Spanky, Buckwheat och Porky.


Jag hittade några gamla episoder med dessa Rackarungar, eller Little Rascals som de hette på originalspråk.
Tittade på dem tillsammans med barnen, och jag både skrattade och grät om vartannat....ibland är nostalginerven inte att leka med. 

Första gången jag såg dessa klassiker var på jullovs-TV för länge sedan. Jag tror programmet hette Familjen Julofsson, med bl.a Ulf Brunnberg och Louise Raeder i rollerna. Little Rascals var ett stående inslag i denna serie, och när jag nu hittade dessa klassiska filmer slog det gamla nergrävda minnet till mig som en hammare. Jag kunde plötsligt komma ihåg andra saker som hände under samma period, minnen som under en kort stund blev så starka att de överväldigade mig....jag mindes svunna dofter och känslor, och kunde inte hålla tårarna borta...

Så ska det vara! Det gillar jag!

2 kommentarer:

  1. Ja, vissa saker är som att "trycka på en knapp" minnesfunktioen drar igång för fullt!
    Hoppas du inte är upprörd över min Lilla Stöld, kanske får du fler läsare det är din blogg och du med värd.
    Vi var ett gäng här hemma hos oss igår och jag visade din blogg och vi gravade gott!
    Själv jag skrattar fortfarande...jag kommer få problem i min verksamhet med handikappfrågor efter detta!
    Ha en fin fortsatt Söndag!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Fest igår! Fast det hindrar inte mig ifrån att säga!
    Gratttis på Europadagen till mina bloggvänner både i Sverige och ute i Europa!
    Visst blir det ovanligt kort för att vara ifrån mig, nästan lite som massutskick av julkort, fast är det inte tanken som räknas?

    Här är en länk, skruva på högtalarna och spela högt, nästa år kanske det inte finns något Europasamarbete, njut för stunden och ha en fin Söndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    Länk nedan:

    http://www.youtube.com/watch?v=fX-icW7sctc

    SvaraRadera