Ziinga

torsdag 6 maj 2010

Vaggvisa á la Vedder

Timmen är sen.

I natt somnar jag till Eddie Vedders fantastiska röst.
Lägg gärna märke till hur underbart "grungeiga" Pearl Jam var när det begav sig.

Nä, detta var ingen bra vaggvisa...istället för att bli sömnig fick jag nu en obetvinglig lust att headbanga i en kvart för att sedan stagedajva ut genom sovrumsfönstret och låta rabarber-bladen nedanför gunga mig till ro! Men...min headbangarkalufs är ett ljuvt minne blott, fönstret är försett med barn- och Alfahannesäkert lås och grannens katt har kräkts på rabarberna.

Jag lägger mig istället..

God natt på er!

3 kommentarer:

  1. Vaggvisa jomen näää. Inatt fick jag allt fler ljuva rysningar av Brita Borg och Fat Mammy Brown ;) Gött att se att proppen gick ur och att du inte kan hålla fingrarna från tangenterna. Fortsätt så!!!!!
    Suss sött :)

    SvaraRadera
  2. Blir glad att du är tillbaka!
    Men du, jag efterlyser den där fortsättningen, du vet...
    Du vet, den där när din kvinna med stort K är inblandad... när kommer den?

    Beställning?
    Ja, tack!

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Grunschen bidde aldrig min tekopp... vet inte riktigt varför dock... gillar egentligen det lite suggestiva sound många av gängen frambringade (en form av favvissar är annars "Nevermind" med Det-där-hinduismbegreppet och "Dirt" med Kedjade Alice)...

    Hursomhelst har Vedder en utstrålning man emellanåt önskade man haft åtminstone en promille av... och så är Alive och Jeremy tidlösa!!

    SvaraRadera