Ziinga

fredag 17 april 2009

Imorgon blir vi rika!

Fredag afton, och alla minigrisarna på plats igen.

Med andra ord är oordningen återställd;)



...och här är minigrisarnas pappa;)



Imorgon lördag ska Monique och jag återigen stå på loppis, och det lär bli lika livat som sist (se tidigare inlägg). Bilen skulle packas med allsköns säljbart bråte, men jag ville inte bli beskylld av Monique för att ha tagit med dynga, så därför tvingade jag med henne upp till vinden där hon fick peka på vilka kartonger som skulle med. Monique tyckte det var larvigt, men jag vet annars hur det kommer att låta när hon packar upp grejorna imorgon.

Självbevarelsedrifter är starka saker.

Sara har lovat att ta hand om Ella medan vi är borta. Lovat och lovat förresten, jag fick köpslå med henne i en halvtimme innan hon motvilligt gick med på det. Jag kom ganska billigt undan tycker jag (hon blev lovad 5 biobesök, att få läsa tidningen först i 3 veckor, samt att hon får sitta vid datorn 3 gånger längre än alla andra i en månad). Det hon inte vet är att jag ska välja filmerna hon ska gå på (tänk Ingmar Bergman-festival), tidningen hon ska få läsa är Bauhaus-reklambladet och att jag drar ut nätverkssladden då hon ska sitta vid datorn.

Så kan det gå när man inte bara tackar ja från början och tar det som en ära att få se efter sin lillasyster.

Nåväl, jag återkommer imorgon med ytterligare en loppisrapport.


Dagens Mondegreen:

Artist: Iron Butterfly

Ursprunglig text: ”In the garden of Eden”

Mondegreen: ”In-a-gadda-da-vida”

Denna stora hångelhit från 60-talsgruppen med det oerhört tuffa namnet, torde vara en av få låtar där faktiskt Mondegreenen ersatte den ursprungliga texten (och titeln). Sångaren skrev sången en kväll, och tog sig sedan en rejäl blecka tillsammans med de andra i bandet. Rejält på kanelen ringde de då upp sin producent och ville spela upp den för honom. Producenten kom dit och när det var dags att spela kunde han inte höra vad sångaren sjöng. Ingen annan heller. När han påtalade detta för sångaren blev denne förbannad och sluddrade, ”Du hör väl att den heter Inagaddadavida!!”
I nyktert tillstånd tyckte allihop att det var så roligt att de ändrade texten till ”fylle-exemplet”.
En klassiker!



http://





För övrigt anser jag att tjejer ska ha längre hår än killar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar