Ziinga

tisdag 7 april 2009

Sexig städning är helt okej!

”Jag” hade tydligen glömt att köpa maskindisktabletter, och med alla dessa fruntimmer (som vägrar dricka vatten ur ett glas med minsta tumavtryck på) så behöver maskinen gå minst en gång per dygn. Vi hamnade i ett läge igår sent på kvällen då vi verkligen behövde köra igång disken (tomma skåp och en diskbänk som tycktes uppfylld av disk sedan andra världskriget, städtanterna från TV hade dreglat ner sig vid åsynen, ojat sig och tagit diverse prover).

Monique fick nog (och när hon fått nog, är det dags att gå ner i en bunker och invänta att attacken gått över), och medan hon rasade i lägenheten passade jag lägligt på att laga en punktering på Saras cykel (jag var tvungen att sticka hål först). I sin frustration kom Monique på den strålande idén att hälla i en duktig mängd koncentrat av YES i tablettfacket.

Ca en kvart senare kom jag in i lägenheten och fick se min kvinna (vilt svärande) på alla fyra och till hälften innesluten i lödder (hela situationen var en aning bisarr, sexig och hade dessutom en lätt anstrykning av angenäm citrusdoft). Det var lödder över halva köksgolvet.




"Älskling, saknar du programmet Lödder?"


-Nämen, vad bra! utropade jag käckt, Då behöver vi inte torka det här golvet imorgon i alla fall! Dessutom tycker jag om dig så där!

Sexig städning tilltalar oss grabbar, och ger (ofta grundlösa) förhoppningar om ett lyckligt slut på dagen.


KC and the Sunshine Band sings

"That's the way aha aha I like it, aha aha!"



Hon vände huvudet sakta mot mig, och bad mig ödmjukt att stoppa upp YES-flaskan där ryggen byter namn. Men sedan reste hon sig, kom mot mig och böjde lätt på huvudet och sa tyst; -Det här kanske inte var så smart....

Hon bad om ursäkt!!! Undrens tid är inte förbi!

Jag höll med henne, och det skulle jag givetvis inte gjort....att jag aldrig lär mig.

Ett nytt flyganfall inleddes, och nu fick plötsligt även Matildas cykel punktering (tänka sig!)

Mina bästa lektioner i Nederländska får jag när Monique är upprörd. Helt andra nyanser i språket kommer fram. Vackert men fullkomligt oanvändbart i sociala sammanhang!

Nåja, köket luktar mycket fräscht idag :)


Dagens limerick:

Det var en ung kille från Götet
som var så enormt bakom flötet,
att när tjejen hans sa:
-Byta ringar vi ska,
då skifta han däcken, det nötet.


För övrigt anser jag att sovmorgnar inte existerar eftersom huvudets väckarklocka inte går att stänga av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar